Saturday, September 29, 2007

Labour Room Tales 2

This short story was first posted on friendster bulletin board. Initally I wouldn't want to have it on the blog. I try not to say too much on what I do everyday. However the fact remains that these stories are really something to share with. So enjoy.

Waktu itu sudah pukul 2 pagi. Cuma ada 2
orang ibu di Labour Room yang sedang
melahirkan anak. Salah seorangnya di
jaga oleh aku.

Seorang ibu berbangsa Cina, muda sikit
je daripada aku, dan mengandung
kandungan pertamanya. Memang nampak dia
nervous. maklumlah, pertama kali bersalin.

Tapi lambat laun nervousnessnya hilang
ditelan dek sakit yang melampau-lampau.
dia merayu "Tak boleh kasi itu ubat
hilang sakit ke? Kasi saya pengsanlah.
Sakit sangat doktor."

Aku pun kesian sebenarnya. Aku yang
single tersanga-sangat ni tengok orang
lagi muda dari aku nak bersalin, isk,
memang terasa beb kesakitan dia. "Ok,
ok. Saya panggil doktor betul punya ye.
Dia boleh kasi ubat."

Doktor tu pun kasi injek satu tramadol.
Tapi tak jalan gak ubat tu. Bila rahim
ibu tu mengeras, memang meronta-ronta
mak itu dalam kesakitan.

Dan kemudian datanglah Nurse Bermulut
Capoi tu kembali. Mak yang nak bersalin
ni pun merayu lah pada nurse nih dengan
muka yang merah padam menahan sakit dan
air mata yang bercucuran mebasahi
pipinya. "Kak, tolong kak! Saya sangat
sakit. Tak boleh tahan kak! Tolong sama
saya kak."

Dan Nurse Bermulut Capoi ni pun berkata
dengan suaranya yang menusuk gegendang
telinga bak lembing Bugis "Amoi, you
sekarang mau bersalin, Amoi. Memang
sakit dia sangat teruk. Kalau bersalin
ni tak sakit, saya sudah ada 30 anak
woo. You tahan ajelah. berdoa pada Tuhan
banyak-banyak."

Adui. 30 orang anak? Aku kesian la kat
anak-anak dia semua kalau dia ada ramai
macam tu.

Labels:

3 Comments:

Blogger Mohd Shazly Khan said...

alo man, aku ni ada 4 anak, so dah 4 kali laa aku masuk labour room. tapi cuma satu kali je yg aku terlintas dgn nurse mcm ni.. masa time anak ke 4 aku keluar.

Aku tanpa segan silu lagi menyalak mcm anjing garang. and aku warning dia, 'kak, kalu tak sanggup buat kerja ni, saya boleh applykan kaja seven eleven kat bawah tu.' then she went off mumbling to herself. aku tak puas hati so aku pegi tanya dia.. 'apa yg akak cakap tadi?' dia senyap je. then aku ugut pulak, 'mulut akak tu jaga sikit, kang akak pun rasa sakit beranak sekali dgn bini saya kang.. baru tau langit tinggi rendah'

as i walked away from her, i spoke loudly on the price that i have to pay to get my wife delivered in this so called private hospital..

haha.. ini experience bapak 4 org anak!

29 September, 2007  
Blogger bola2api said...

"mulut akak tu jaga sikit, kang akak pun rasa sakit beranak sekali dgn bini saya kang.."

aduh... sakit perut aku gelak...

02 October, 2007  
Blogger nurina said...

Sad, still so many 'dinosaur nurses' out there, born in the era before soft skills were invented

03 October, 2007  

Post a Comment

<< Home